اتصال هاست دانلود به وردپرس

 

اتصال هاست دانلود به وردپرس بدون دخالت دست!

پیش از این که به بررسی روش‌های اتصال هاست دانلود به وردپرس بپردازیم، اجازه بدهید به نکته‌ای اشاره کنیم که می‌تواند شما را از طی این مراحل بی‌نیاز کند. اگر یک سرویس میزبانی وب اصلی برای راه‌اندازی سایت وردپرسی‌تان تهیه کرده‌اید و سپس برای انتقال فایل‌های دانلودی‌، اقدام به خرید هاست دانلود کرده‌اید و هر دوی این خریدها را از گیلدا هاست انجام داده‌اید برای اتصال هاست دانلود به وردپرس نیازی به طی مراحل پیش رو ندارید. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که از طریق تیکت یا چت آنلاین درخواست خود را با پشتیبانی فنی گیلدا هاست درمیان بگذارید و باقی مراحل را به آن‌ها بسپرید.

اگر سرویس‌های هاست شما از شرکت دیگری خریداری شده‌اند می‌توانید از آن‌ها بپرسید که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند یا خیر. در نهایت اگر به این نتیجه رسیدید که باید خودتان آستین‌ها را بالا بزنید و مشغول به کار شوید تا انتهای مطلب همراه بلاگ گیلدا هاست باشید و ساده‌ترین روش‌های اتصال هاست دانلود به وردپرس را بخوانید.

اتصال هاست دانلود به وردپرس با استفاده از ساب دامین

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های اتصال هاست دانلود به سامانه مدیریت محتوا وردپرس این است که یک ساب دامنه برای فایل‌های دانلودی در نظر بگیرید و برای این ساب دامنه هاست دانلود تهیه کنید. سپس با استفاده از یک Record A در سرویس میزبانی وب اصلی اتصال را برقرار کنید. پس اجازه بدهید ابتدا بررسی کنیم و ببینیم چطور باید Record A بسازیم.

برای اتصال و استفاده از هاست دانلود دو روش داریم:

الف) ساخت رکورد a و استفاده به عنوان دامنه دانلود

ب)اتصال از طریق افزونه و از طریق ftp

الف)ساخت رکورد A و اتصال به هاست دانلود

روش ساخت Record A در دایرکت ادمین

۱. وارد دایرکت ادمین شوید و در بخش Domain Management روی گزینه‌ی DNS Management کلیک کنید.
DNS management برای ایجاد رکورد A

۲. وارد قسمت Add Domain Records شوید و در کادر اول نام‌دامنه اصلی را وارد کنید.

۳. در کادر A آدرس IP سرور هاست دانلود ساب دامین را وارد کنید.

۴. دکمه‌ی Add  را انتخاب کنید تا رکورد دامنه ایجاد شود.

 

روش ساخت Record A در سی پنل

۱. در محیط سی پنل به بخش zone editor بروید.

۲. در صفحه باز شده در کنار دامنه مورد نظر بر روی  A Record کلیک کنید‌.

۳. در پنجره باز شده ، کادر اول سابدامنه دلخواه را وارد کنید ،در کادر دوم نیز آیپی سرور هاست دانلود موردنظر را ثبت کنید.

۴. در پایان بر روی Add an A Record کلیک نمایید.

تبریک! A Record هاست دانلود شما ایجاد شد. در ادامه برای تکمیل کار با ما همراه باشید.

 

اتصال سابدامنه به هاست دانلود

پس از انجام مراحل بالا نیاز هست سابدامنه را به سرور هاست دانلود بشناسانید که سه حالات دارد:

۱) اگر در زمان خرید هاست دانلود ، دامنه را سابدامنه ( dl.yourdomain.com ) ایجاد شده در مراحل قبل ثبت کرده اید نیازی به هیچ عمل خاصی نیست.

۲) اگر در زمان خرید هاست دانلود ،دامنه را دامنه اصلی سایتتان ( yourdomain.com ) ثبت کرده اید ، نیاز هست در کنترل پنل آن یک سابدامنه با عنوانی که در مراحل قبل ایجاد کرده اید ، ساخته و در فولدر آن فایل ها را آپلود کنید.

۳)اگر در زمان خرید دامنه ای دیگر ثبت کرده اید ، در ایت صورت نیاز هست از پشتیبان هاست خود بخواهید تا دامنه را برا شما ثبت و تکمیل نماید.

 

ب)اتصال از طریق افزونه و ftp

در این روش نیاز هست افزونه ای بر روی وردپرس شما نصب و پیکربندی شود ، در ادامه روش کار و نحوه تنظیم آن را برای شما شرح خواهید داد. توجه کنید که همچنان در این روش نیاز هست سابدامنه ای برای هاست دانلود خود ثبت کرده باشید.

۱- ابتدا افزونه Hacklog Remote Attachment را از مخزن وردپرس دانلود و در وردپرس خود نصب کنید.

۲- حال به مدیریت افزونه بروید و با توجه به تصویر زیر موارد را تکمیل کنید:

 

 

کادر ۱: آیپی سرور هاست دانلود خود را ثبت کنید.

کادر ۲: پورت سرور ftp که معمولا 21 است را ثبت کنید.

کادر ۳: نام کاربری ftp هاست دانلود را وارد کنید.

کادر ۴: رمز عبور کاربر ftp هاست را وارد کنید.

کادر ۵: تغییری ایجاد نکنید.

کادر ۶: سابدامنه ای که برای هاست دانلود تنظیم کردید را ثبت کنید.

کادر ۷: نام فولدر ftp را وارد کنید.

کادر ۸: تغییری ایجاد نکنید.

در صورتی که نمی دانید چطور ftp ایجاد کنید آموزش ” آموزش ساخت اکانت ftp ” را بخوانید ؛ همچنین میتوانید از اطلاعات ورود هاست دانلود استفاده کنید.

 

۳- تنظیمات را ذخیره و از هاست دانلود خود استفاده کنید. 😊

انتقال فایل های هاست قبلی به هاست دانلود 

پس از اتصال سابدامنه به هاست نوبت به انتقال فایل از هاست قدیمی به هاست دانلود می‌رسد. برای انتقال فایل‌هایی که تا کنون روی هاست اصلی شما نگهداری می‌شده‌اند به هاست دانلود می‌توانید از نرم‌افزار File Zilla کمک بگیرید. اگر آشنایی قبلی با این نرم‌افزار ندارید، در یک مقاله‌ی کامل آن را شرح داده‌ایم.

اگر نمی‌خواهید از این نرم‌افزار استفاده کنید می‌توانید به دایرکتوری WP-content بروید و سپس در Uploads تمامی فایل‌ها را انتخاب و آن‌ها را ZIP کنید. این فایل فشرده را در هاست دانلود قرار دهید و از حالت زیپ خارج کنید.  سپس از بخش Advanced options در افزونه، روی ‌گزینه‌ی ‌Set Existes File in FTP  کلیک کنید و کار را تمام کنید

سخن پایانی 

ممکن است روش استفاده از افزونه برای اتصال هاست دانلود به وردپرس خیلی رایج باشد. اما از آن‌جایی که دو گزینه‌ی اول که کیفیت نسبتاً مناسبی را ارائه می‌کرده‌اند از دسترس خارج شده‌اند و باقی گزینه‌ها باگ‌های بسیاری دارند، روش استفاده از افزونه را توصیه نمی‌کنیم و در این مطلب معرفی کوتاه کردیم. اگر درباره‌ی هر قسمتی از این مقاله سوالی دارید می‌توانید از بخش نظرات زیر همین پست از ما بپرسید و پاسخ بگیرید. همچنین می‌توانید تجربیات خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که با دنبال کردن کانال تلگرام گیلدا هاست می‌توانید همواره از جوایز و تخفیف‌های ما باخبر باشید!

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *